Av klada - 1 februari 2007 21:40

gå till Klada så ska ni får se.. det är en ny klada så tro inte att det är den gammla

Av klada - 28 januari 2007 13:07

VILKEN TOPPEN KVÄLL DET VAR!!!!Tack till ALLA som jag träffade under kvällen!Men ett särskilt tack till krogvakten som såg att jag var i nöd å lätt oss gå före kön!

70%

Av klada - 27 januari 2007 19:30

Ett par pyjamasbyxor för 118kr som igentligen kostade 395kr. det känns bra! Sen så blir det Mando diao den 20 februari... ska bli såå KUL!!! Tack Cicci

Av klada - 26 januari 2007 23:01

En pappa sitter tillsammans med sin lilla dotter ~3 på tåget, mittemot sitter en ung kille och en äldre dam. Pappan skalar en apelsin.Pappa: Vill du smaka?Dotter: Ja. Det där var en rejäl apelsin!Pappa (nyfiket): Hur menar du med "rejäl"?Flickan funderar tyst en stund.Flicka: Det där var en rejäl bajskorv!Förtvivlade försök att kväva fniss utbryter.Från Tjuvlyssnat. (För att ni ska förstå vilken humor jag får höra på varge dag på jobbet)

Av klada - 26 januari 2007 22:31

Så var det en ny dag på jobbet! Å ni kan aldrig gissa vad en av barnen kallade mig! Kladdkaka, hur kan man vara så nära att pricka mitt smeknamn. Nu har jag jobbat i 1 v, trots sjukdom, starka medeciner som förövrikt ger bivärknigar i form av huvudvärk och ont i ögonen - jo visst å hur kul är det då när man jobbar på dagis med en massa barn som stoppar upp färggranna saker i ögonen, eller skriker rakt in i örat på en så att huvudet exploderar. Haahaa säger jag då medicinen även gör mig sjukt tröt så att jag nästan somnar på min rast som varar en halvtimme varje dag. Men vad gör detta när man i slutet av månaden får sin lön.

Av klada - 20 januari 2007 18:41

För snart ska vi säta up den nya lampan i mitt rum.. WIIII för lampan som jag har där nu har en grön och en vanlig vitt lampa + att det ska vara 3 lampor. så ljuset e nog inte det bästa. Här är en kille som jag tycker väldigt mycket om.

Av klada - 16 januari 2007 16:54

Nu har jag äntligen tagit mig samman efter att varit sjuk sedan vi kommit hem från Gran Canaria. så här får ni lite bilder..

Av klada - 14 januari 2007 17:24

Här kommer en snabb recap of the days in the sun!5/1 - fredagResan gick toppenbra, vi kom fram till det fyrstjärniga hotellet utan problemos. Vi gick vilse på stan och köpte baguetter utav icke-engelskspråkiga butiksbiträden. Här började teckenspråket! Vi hittade x antal MiniMarkets som även agerade Systembolag. HEHEHEHHEHEHE! Vi avslutade kvällen med en drink på hotellet med vår nyköpta sprit, det blev en "FUL"!6/1 - lördagBörjade med hotellets frukostbuffé, sedan gick vi längs hela stranden ända bort till köpcentret Las Arenas. En redig strandpromenad. Sedan gick vi tillbaka, hittade lite roliga boutiqs och åt på en strandrestaurang.Väl tillbaka på hotellet upptäckte vi städerskans mästerverk, skorna var till och med uppradade på en fin linje. Thankie. Sedan blev det poolbad&lek i den uppvärmda poolen på hotellets soldäck, mys! Sedan blev det förfest och fixning på rummen & sen gick vi ut. Blev uppraggade stup i kvarten och tillsist inbjudna på en krog där vi fick gratis shots. En kixidrink slank ner (DET VAR JOBBIGT!). Sedan hittade vi till Latinostället och shejkade (vevade) rumpa hela natten lång. 7/1 - söndagVi åkte till marknaden, vid den centrala busstationen. En liten söt marknad, där Cicci & Malin hittade alldelles för mycket saker. Back to the hotel, sa vi. Stranden blev det. Sola! Malin & Cicci badade i havet! Jag var nääästan i, halvvägs faktiskt. Denna dag hittade vi även Loopy's som kom att bli vår favorit. Smaskade pizzor och glass, mmmmmm....!!Medan Malin & Cicci satt på internetcafét och sedan köpte mat, så gick jag & Elin på stranden. En lång mysig strandpromenad var det. Denna kväll var då Malin kammade hem FUL-PRISET! Grattis, bra kämpat! Mycket Smirnoff 50% för Malins del...Då Malin däckat gick jag & Cicci längs stranden och upptäckte det bästa stället - piren. Inte att förglömma: "JÄVLA SVENSKAR!"8/1 - måndagMer strand, mer värme. Nu började solen titta fram ordentligt. Mycket solande, först på stranden och sedan vid poolen. Så mycket mer hände inte. Eller jo, vi var på ElCorte Inglés och i affärerna runt omkring, shoppade lite. Kvällen blev en lugn kväll, staden var ganska död. Vi hittade en bar i en rondell, där vi tog varsin drink. På vägen dit stannade vi vid ett övergångsställe där några juckmänniskor körde förbi. KUL!9/1 - tisdagDenna dag tog vi bussen till Puerto de Mogán, en liten turistby i bergen. Bussfärden var skräckblandad förtjusning, bergodalbana live. Ljudeffekterna stog de övriga tre för. Väl framme drack vi en Sangría och åt crepes (en dålig kombination). Sedan skulle vi åka en Glass Bottom Ferry hem, men den visade sig vara utan Glass Bottom så vi tog bussen. Upptäckte Yellow Submarine & diverse saker. På vägen hem mellanlandade vi i Puerto Rico där Cicci höll på att bli överkörd av en galen taxibil, eller var hon galen själv? Till Ciccis stora förtjusning upptäckte hon pojkar utan tröjor som tyvärr inte skulle dit vi skulle. Vi lyckades iaf få foto på dem, hehe...!Vi åt på Loopy's igen såklart, middagen där var super. Jag fick ett grymt grillspett, och vi hade svenska besserwissrar bredvid oss. Kvällen började sedan i en bar där bartendertanten var svensk. I baren fanns även en norsk, två polacker och några konstiga brudar. Detta sällskap fann vi sedan senare på natten på Wilson's (krogen som bartendertanten rekommenderat) vilket gjorde att vi fick gratis sprit hela kvällen. Det var även Ladies Night där så vi blev bjudna på strippshow också, haha. Sedan rockade vi röv på dansgolvet och vi hookade upp med några brasilianare. Taniga jävlar som jag sedan var döspydig mot när vi satt på stranden. Det var kul!10/1 - onsdagVi började vid poolen, fortsatte vid en kinabuffe, slutade i Playa del Inglés. Med finnar. Fula finnar. Dock var de väldigt trevliga, och dessutom bjöd de på dricka hela kvällen! Kom hem vid 9.00 på morgonen efter en taxifärd genom hela ön. Vi gick direkt till frukosten, fulla och trötta...11/1 - torsdagEfter bakisfrukosten (fyllofrukosten) som beskrevs ovan var vi däckade hela dagen. Sov. Sedan tog vi oss samman och drog till Las Arenas där Cicci & Elin fick en sepekick så dom sprang omkring och shoppade järnet. Sedan köpte vi hundra armband på Jazmin (vår älskade turistshop), åt för sista gången på Loopy's och satt vid piren och myste. Kvällen bestog av packning och två timmars sömn.12/1 - fredagHemresa, hosta, flygplan. Buss. Trötthet. Smsande mellan varandra på bussen. Kramar och nostalgi. Ett sista foto. En dödens syndig dag. Ingen borde vara tvingad att åka hem från ett sådant ställe.---För mer läsning, gå in på Ciccis & Elins bloggar.